Over 80 procent af husene sat til salg i foråret blev solgt inden for fire måneder på dansk boligmarked. Det højeste niveau siden 2020, særligt højt i Østsjælland og København.

En høj andel af de huse, der blev sat til salg i foråret, blev solgt i de seneste måneder. Ifølge data fra Boligsiden lå salgsprocenten over 80 procent i de seneste fire måneder – det højeste niveau i fire år.
Salgsprocenten varierer betydeligt geografisk. I Østsjælland, som omfatter kommunerne Greve, Køge, Lejre, Roskilde og Solrød, blev 87,5 procent af de udbudte huse solgt. København og Københavns Omegn opnåede salgsprocenter på henholdsvis 86,2 og 86,7 procent i maj.
Hjælp os med at sprede nyheden



